تبلیغات
باشگاه کاراته شینتو تفت - کان ذن ریو کاراته دو چیست؟
باشگاه کاراته شینتو تفت
سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
شنبه 28 دی 1387 :: نویسنده : shinto

کان ذن ریو کاراته دو چیست؟

 

1.                کان ذن ریو = روش کامل = سیر تکاملی کاراته دو

2.                جستجو برای تکامل هدف است

3.        به هنرجویان در تمام سطوح اجازه داده می شود تا به نحو شایسته عقلانی (فلسفه ای) کلیه جوانب اصول و فنون را به صورت عملی پرس و جو کنند.

4.                توضیحات علمی و منطقی ( استدلالی ) اساس و پایه این سبک است.

5.        تعادل کامل بین پاها و دست ها ضروری است – یعنی نداشتن امتیازات ضعیف – بر خلاف بعضی سبک های دیگر به طور عمده به استفاده بیشتر از پاها در برابر دست ها و یا برعکس توجه دارد.

6.        دسترسی سریع به تکنیک های ترکیبی به تدریس فردی (تکی) به هنرجویان اجازه می دهد که بیشترین نیروی ذخیره شان را افزایش دهند و علی رغم گرایشات طبیعی ذاتی که لگدها یا سوراخ کننده ها دارند کان ذن ریو را سبک مناسبی برای میزبانی علاقه مندان به هنرهای رزمی نموده است.

7.                اصول کمیته (مبارزه) باید با کاتا استفاده شود. 

8.        کان ذن ریو سبکی نرم و ملایم است و با تکیه و تاکید بر حرکات بدنی پهلویی (تای ساباکی) و حرکات پا (آشی ساباکی) جهت خنثی کردن حمله و مقابله به مثل، نسبت به تکیه بر روی تصادم وبرخورد سخت و خشن تمرین می دهد.

9.                کان ذن ریو ضرورتا سیر تکاملی و تلفیق سبک های زیر است:

 الف: شورینجی ریو (کوری هیسا تاکا) به خاطر تاکیدش بر روی جوانب عملی کاراته، تماس کامل پوشش کومیته لباس کیمونو بدون محافظت پا یا دست ، ناگزیر با ایجاد یک پیشرفت خیلی خوب و استفاده از امتیازات، برخوردی مناسب را دارا می باشد.

ب: وادوریو( اتسوکو) به خاطر روانی و استفاده از حرکات پهلویی در دفاع، ضمن تاکید بیشتر بر کار بدن و پا تا خنثی کردن حمله.

ج: گوجوریو (ج-یاماگوشی)به خاطر تاکیدش بر روی سرعت و متعاقبا رقص پای کوتاه در حین مبارزه و تکیه بر پویائی یعنی استفاده از پای جلو هنگام حمله.

د: ایشین ریو (ت – شیمابوکو) نزدیک شدن جهت مبارزه با واقع بینی کامل به استثناء آزمایش چشم ( تنظیم دید) و غیره سایر تکنیک ها بدون حفاظت بدن، سر و پاها اجازه داده می شود.

اما کان ذن ریو بیش از آن صرفا منبع سبک های فوق است.  در طبقه بندی تکنیک ها و تاکتیک های مهاجم و مدافع منظم تر است. کان ذن ریو بیش از هر سبک دیگر بر استعمال تئوری تمرین تکیه دارد. نظیر اصول گونوسن، سن نوسن، گونوسن نوسن و تای نوسن. در حالی که تقریبا سبک های صحیح و قابل اعتماد این اصول را تقدیر و تصدیق می کنند بر اهمیت استفاده شان به طور کافی تاکید ندارند. به عبارت دیگر کان ذن ریو نه تنها بر اصول کومیته تکیه دارد بلکه بر کاتا علیرغم سایر سبک ها تاکید دارد.

جاروب کردن پا (آشی بارای) در کان ذن ریو به صورت یک هنر بسیار منظم و موثر توسعه یافته است. همچنین کان ذن ریو اولین سبکی است که بر تربیت متقاطع (عرضی) و اهمیت ساختار نیرو و توان تاکید دارد.

تقریبا سایر سبک ها تصور می کردند تقویت عضلانی وزن شما را به تدریج کاهش می دهد اکنون حتی قهرمانان دو سرعت بر روی تقویت تمرینات با استفاده از وزنه های خیلی سنگین تکیه دارند تا نیرو و توان را افزایش دهند با به هم پیوستن تغییر نیرو به سرعت.

سخن آخر این که: در حالی که اغلب سبک ها بر روی رسوم عمیق و سنتی اغراق می کنند کان ذن ریو به پیروزیهایش می بالد.

هیچ یک از سبک های کاراته در طی بیست سال اخیر در مسابقات بین المللی ملی و استانی بیش از کان ذن ریو برنده نبوده است. اسناد و مارک بلندتر از کلمات صحبت می کنند.

بنیان گذار دفاع کاراته کان ذن ریو، علاوه بر موارد بالا در خلال تربیت شخصی اش، به خوبی تکامل سبک هایش، هرگز از دو عامل تسلط نظیر رهنمود های نهایی و سفارشات موکد که هنرجویان سبکش در رشته تکاملی شخصی شان به آن ها بپیوندند ، منحرف نشده است.

1 – علت این که دستور دفاع کاراته توسعه یافت و نیز علت باقی ماندن آن فقط به خاطر دفاع شخصی به عنوان هنرهای نظامی بود. روشی برای بیشتر زنده بودن. موقعی که زندگی شخص مورد تهدید واقع می شود هرگز مقصود این نبوده است که فرمان دفاع کاراته یک رقص زیبا با یک سری حرکات موزون باشد، به همین دلیل است که از آغاز کاراته کان ذن ریو دو سیستم کومیته داشته است.

الف: کاراته ورزشی، عملی (فعال) با قوانین اساسی شرقی جهت برنده شدن در رقابت ها

ب: کاراته مبارزه ای ، چهره واقعی کاراته که نظیر روبرویی مهلک واقع گرایانه را دیکته می کند.

به طور واضح این تقریبا در کل کاراته ورزشی متفاوت است زیرا نسبتا همه تکنیکهایی که در کاراته مبارزه ای استفاده می شود در کاراته ورزشی یا ممنوع هستند یا اصلا موجود نمی باشند و یا حداقل با کنترل کردن و امتیازات برخوردی متفاوت اجرا می شوند نسبت به ملایم کردن تاثیرش.

برای همه هنرجویان پیشرفته کاراته کان ذن ریو ، بردن به سمینارهای کاراته مبارزه ای و آشنایی با جنبه های واقعی کاراته ورد نیاز است.

2 – کان ذن ریو سیر تکاملی فرمان کاراته است. همیشه و به طور ثابت هر کمبودی را ارزیابی و تکنیک های جدید را اضافه می کند و شبیه سایر سبک های کاراته که تکیه بر ثبات عقیده و تغییر ناپذیری دارند نمی باشد. کان ذن ریو همیشه در حال گشایش و انبساط است و معتقد است که سیر تکاملی هر هنر یا علمی یک مرتبه متوقف می شود.

اگر شخص به صورت یک نمای تاریخی ، کان ذن ریو را دسته بندی می کرد (به عنوان مثال، شوریته یا ناهاته) با دقت بیشتری می گفت که آن بیشتر شبیه تماریته است . تماری یک دروازه است و بیشتر تحت تاثیر سبک های مختلف هنرهای رزمی است.

 

کمال هرگز نمی تواند قابل دسترسی باشد کمال عبارت است از جستجو، از تلاش نهایی انسان، و آن شعار و فرمان کاراته کان ذن ریو می باشد.

عمل منجر به فکر می شود، فکر به کنجکاوی – کنجکاوی به تحقیق – تحقیق به کشف – کشف به توسعه – توسعه به تحول – تحول به تکامل ،، اما تکامل هرگز به انتها نمی رسد ، فقط نزدیک می شود اما جستجوی تکامل و کوشش انسانی همیشگی و این شعار کان ذن ریوست.........



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 24 شهریور 1396 03:54 ق.ظ
I couldn't refrain from commenting. Exceptionally well written!
چهارشنبه 18 مرداد 1396 01:53 ب.ظ
Thank you for the good writeup. It in fact was
a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you!
However, how can we communicate?
سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 10:29 ق.ظ
An impressive share! I've just forwarded this onto a coworker who was conducting a little research on this.
And he actually ordered me breakfast simply because I stumbled upon it for him...
lol. So allow me to reword this.... Thanks for
the meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this
subject here on your internet site.
شنبه 31 مرداد 1394 08:19 ب.ظ
سلام دوست عزیز! خوبی؟!!

مطالب وبلاگت خیلی زیبا و مفیده!

ولی چرا ازش کسب درآمد نمیکنی؟؟!

کافیه توی ((سیستم کسب در آمد پی پاپ)) ثبت نام کنی.

بعد وبلاگت رو در قسمت سایت ها ثبت میکنی.

بعد کد رو در قالب وبلاگت قرار میدی.

بعد به ازای هر بازدیدکننده که در وبلاگت کلیک کنه 45 ریال به حسابت اضافه میشه.

تسویه حساب ها به طور منظم و روزانه انجام میشه.

کافیه که امتحان کنی!

مطمئنم خوشت میاد و راضی خواهی بود!

منتظرت هستم!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


باشگاه کاراته کان ذن ریو در شهرستان تفت نخستین بار در بهمن ماه 1370 به نام باشگاه امام حسین ( ع ) در سالن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به مربیگری شیهان محمد علی زارع نماینده و مسئول سبک کان ذن ریو کاراته استان یزد تشکیل گردید و بصورت فعال به کار خود ادامه داد سپس به دلیل پاره ای تغییر و تحولات این باشگاه به سالن شهرداری تفت منتقل شد و تاپایان سال 1374 بصورت فعال ادامه یافت .
از تابستان 1374 باشگاه امام حسین ( ع ) به کلی تعطیل شد و آقای ابوالفضل شبانی با پشتیبانی شیهان زارع اقدام به تشکیل باشگاه المهدی در اسلامیه نمود. طی چهار سال فعالیت در باشگاه المهدی با شرکت هنرجویان باشگاه در مسابقات گوناگون موفق به کسب عناوین متعددی شدند. در سال 1378 هم زمان با فعالیت باشگاه المهدی در اسلامیه به همت آقای محمد جواد نبی زاده در نصرآباد باشگاهی به نام حزب الله در محل حوزه مقاومت حزب الله نصرآباد تشکیل گردید و در همان سال در علی آباد نیز باشگاه کاراته دایر شد. در تابستان 79 اولین دوره ی مسابقات کاراته شهرستان تفت در محل سالن حوزه مقاومت حزب الله نصر آباد بین هنرجویان کاراته شهرستان برگزار شد و با استقبال بی نظیر هنرجویان مواجه شد. اوایل سال 80 در شهر تفت بعد از شش سال ، باشگاه کان ذن ریو دوباره متولد شد و با نام جدید قدس. طی چندین نوبت محل باشگاه تغییر یافت تا بالاخره با تکمیل سالن ورزشی مجموعه فرهنگی ورزشی قدس آموزش و پرورش شهرستان تفت به آن سالن نقل مکان نمود و برای چند سال محل ثابت باشگاه کان ذن ریو کاراته شهرستان تفت بود. طی چند سال فعالیت خود این باشگاه افتخار دارد دو بار میزبان مسابقات کاراته قهرمانی کشور سبک کان ذن ریو باشد و طی برگزاری این مسابقات بزرگان کاراته ایران را گرد هم آورد. حضور اساتید بزرگواری چون جمشید سلیمی ، محمد آرین خو ، اکبر پوربهرامی ، خانم باقری ، سلطانی ، امیر حسینی صفار ، پرویز رستم مهربان ، سیروس یزدانی ، مرتضی نیلفروشان ،مرحوم فرامرز تونی ، محمد رضا عبدالمحمدی و تنی چند از داوران ارشد فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران از افتخارات بزرگ باشگاه است که همه را مدیون پی گیری های شبانه روزی شیهان زارع بوده است. از سال 84 هم زمان با باشگاه قدس باشگاه دیگری به نام شینتو تأسیس شد و محل ابتدایی آن در محل سالن تختی تربیت بدنی بود. در سال 85 بدلیل تغییر کاربری محل تمرین باشگاه شینتو و آماده شدن سالن اختصاصی هیئت کاراته شهرستان تفت باشگاه قدس تعطیل و باشگاه شینتو به محل جدید نقل مکان کرد. راه اندازی باشگاه های ولایت و سپاه نیز از دیگر فعالیت های کان ذن ریو کاراته شهرستان است. طی این سال ها برگزاری 9 دوره مسابقه شهرستانی و توزیع بیش از 250 مدال ، کسب بیش از 100 مدال قهرمانی استان و کسب چهار بار عنوان قهرمانی استان در بین باشگاه های استان ، کسب 15 مدال در مسابقات کاراته قهرمانی کشور ، دو مدال در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران ( مدال طلا توسط آقای حامد فهیمی و مدال برنز توسط آقای محمد مهدی شکاری)، تیم منتخب استان به مسابقات بسیج کشور در سال 85 ، عضویت آقای حامد فهیمی از هنرجویان شهرستان به تیم ملی نوجوانان جمهوری اسلامی ایران ، کسب 6 مدال بین المللی در کشور های ترکیه و امارات گوشه هایی از فعالیت ها و افتخارات بزرگ کاراته شهرستان و هنرجویان این منطقه می باشد.
سن سی شبانی و سن سی نبی زاده در پیشرفت و توسعه کاراته شهرستان زحمات بسیار زیادی کشیده و سهم به سزایی در این موفقیت ها داشته اند. عزیزان دیگری هم بوده اند که زحمات آن ها را هنرجویان کاراته شهرستان فراموش نخواهند کرد و همیشه در یادها ماندگار خواهند بود:

محمد صادق مهدیان
محمد حسین سبزواری
محمد حسین ابوالحسنی
محمد محامدی
محمد حسین دهقانی
حسین ابویی
علی گلشن

مدیر وبلاگ : shinto
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
کدام عوامل میتواند نقش بیشتری در جذب هنرجو در باشگاه های کاراته داشته باشد؟











آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب